Sunday, September 23, 2012

Kehidupan.

Assalamualaikum. :)
Kali ni rasa macam banyak benda nak luah kat sini. hmmmm
Aku senggugut yang agak teruk hari ni. T__T Nak buat kerja pun tak dapat. Alih2 terpaksa ke klinik sebab tak tahan sangat dah. Dapat lah aku MC hari ni. Disebabkan teramat la sakit, balik rumah terus baring atas katil dan tidur. Alhamdulilah petang tu dah baik sikit. Apa yang aku nak ceritakan kat sini, masa aku sakit kat tempat aku kerja tu, bos aku tak tanya aku langsung pun okay ke tidak. Sepatutnya dia kena la tanya staff dia ni sehat ke tidak. Boleh buat kerja ke tak. Kalau tak ambik MC je la. Last2, aku buat keputusan sendiri nak pergi klinik dan ambik MC. hmmmm, masih ade bos yang macam ni. KAtekan lah aku sakit then pengsan and terus mati.. haaaa siape nak bertanggungjawab. aduhhhhh. manusia sekarang memang macam ni ke? memang lah sekarang ni aku dan dia dah tak rapat macam dulu disebabkan krisis yang baru2 ni. tapi tak boleh ke kalau tanya kenapa? takpelah. lagipum aku takdela nak mengharapkan sangat belas kasihan dia. FINE. lepas ni aku pun takkan peduli lagi dah hal kau. pffttt

buat masa sekarang ni aku akan bertahan untuk kerja kat situ. sementara waktu ni aku dah applykan beberapa kerja lain. dan aku sempat juga mencari2 kerja lain in case aku nak berhenti kerja kat situ. tak tahan dah. daripada hari2 makan hati, baik aku cari kerja lain yang boleh buat aku happy. mungkin lah kerja kat tempat lain tak boleh nak suka2 hati mintak cuti, at least aku happy dengan kerja aku tu. insyaAllah kalau kita ikhlas, berkat rezeki kita. :)

Aku masih rindukan dia. Macam mana ni. tak mampu nak luahkan kat dia. dan tak mampu jugak nak tanya khabar dari dia. takot tak dibalas. takot menggangu dia. tapi aku just nak bertanyakan khabar sahaja. nak kongsi masalah. tapi boleh ke dia nak dengar masalah aku ni. hmmm. 

*berbaik-baiklah kita sesama manusia. semoga Allah sentiasa melindungi kita dengan rahmatNya. amin.


No comments:

Post a Comment