Wednesday, December 1, 2010

Baru.

Alhamdulillah. aku dah selamat sampai di negeri Selangor Darul Ehsan. walaupun bas yang aku naiki tempoh hari tesangat la lambat perjalanannya akhinya aku selamat menapak di tanah bukan kelahiran aku di shah alam.

esok, hidup aku yang selama ini dipenuhi dengan belajar *belajar ker , aktiviti-aktiviti yang tak berfaedah tu akan berubah. hari-hari pg keje kecuali ahad. takde masa nak main2 lagi. nak lepak-lepak macam dulu. semuanya akan berubah menjadi baru. bulan baru, azam pun baru, azam baru, impian pun baru, semua la.

barang-barang pun banyak dah baru. al maklomla, datang naik bas jer. tak banyak bawak barang. so, terpaksa la beli barang baru. tapi tak banyak la. sebab duit dalam peti besi bank islam dah makin berkurangan. berjimat cermat itu amalan mulia. haha.sekarang baru pandai nak berjimat. bila dah pokai baru la nak pikir pasal duit ni. dulu, shopping bagai tak ingat dunia. haha

aku megabadikan diri aku kat apartment baiduri untuk 4bulan sepanjang aku praktikal ni. dapat housemate baru yang baik. cume, diorang ni tak pandai mengemas kowt. terkejut beruk aku masa first time masuk rumah. mak aiii, bersepah. macam rumah orang laki bujang jer. tapi tak kisah la, asalkan aku ade tempat nak merehatkan diri lepas berpenat lelah bekerja.

hopefully praktikal semester ni akan berjalan dengan lancar. amin~~

smile with me, laugh with me, smile and laugh always !

No comments:

Post a Comment