Wednesday, November 17, 2010

Aidiladha.

Aidiladha tahun ni tak semeriah macam tahun2 dulu. time aku kecik2. meriah sangat coz ayah aku salah sorang yang menyediakan lembu untuk dikorbankan. pagi-pagi lagi selepas solat orang kampung berpusu-pusu datang ke rumah aku untuk menyempurnakan korban. memang meriah sangat. dan aku adalah orang yang kedua terbusy sebab tolong menyediakan makanan dan minuman sampingan untuk para tetamu. huhu


acara pagi dimulakan dengan pengumpulan beramai-ramai ahli yang akan dikorbankan. ahli lembu ye.haha
lepas tu barulah upacara penyembelihan dilaksanakan. sekor demi sekor lembu tumpas di tangan penduduk kampung. pembahagian daging akan berjalan selepas itu. kemeriahan terserlah tatkala penduduk kampung berborak sakan sambil memotong daging. i miss this moment !


tahun ni just duk kat rumah. online, borak2, main ngn anak2 buah. tu jer. bosan sangat. tak best sebab tak cukup korem. kak fizah takde, fikri pun takde. xsemeriah dulu la.


takpela, yang penting aku kat rumah raya ni.
hopefully ayah cepat sembuh. =)

No comments:

Post a Comment