Wednesday, November 24, 2010

Hari bahagia

as usual, macam hari-hari sebelomnya , i still at the house doing nothing except eat, sleep, online. and keep it over and over. tapi hari ni, bangun awal sikit dari hari-hari biasa. first thing first, tutup lappy sebab dari semalam lagi tak off dek kerana aku tertido masa tengah online. haha
then, sucikan dan bersihkan diri dari segala kekotoran, najis, dan yang sama waktu dengannya. bila dah wangi barulah ade mood nak buat kerja lain.
tengok ayah dulu, dah makan, minum ke belom.  lepas tu baru betolkan niat nak kemas rumah . 
siapkan semua senjata yang diperlukan dalam operasi aku hari ini. antara senjata yang diperlukan :

  • apron - untuk menghalang semua kotoran melekat kat baju yang baru dipakai hari ini
  • tuala - lap peluh sebab nanti sure berpeluh sakan
  • kain lap - nak lap meja dan sebagainya
  • penyapu - of course lah nak sapu sampah
  • sabun - cucikan pinggan mangkuk yang dah bertimbun-timbun dalam sinki sebab diorang sume pemalas 
  • plastik sampah - untuk memuatkan sampah-sampah yang tak diperlukan dalam rumah
  • paper - mengalas apa-apa yang patot
bermulalah operasi aku pada hari ini. pakai apron dan lagu pun berkumandang dari hp sony ericson aku menjadi teman aku sepanjang pembersihan rumah berjalan. operasi dimulakan dari ruang tamu, then menuju ke dapur. setelah selesai sume kerja-kerja tu, rehatkan diri sebentar di depan kipas. *berpeluh dan panas sangat
pagi yang biasenya membosankan dipenuhi dengan kerja-kerja yang berfaedah akhirnya. maka tersenyum lebarlah aku dengan pencapaian yang sangat memberangsangkan. lega + happy !
semua ni dilaksanakan dengan jayanya dengan harapan nanti mak balik keje akan senyum sampai ke telinga melihat anak dia kemas rumah hari ni !

baru sebentar tadi, kehadiran atok dan nenek ke rumah melengkapkan lagi hari-hari bosan aku dengan jayanya. atok dan nenek datang rumah sebab nak tengok ayah aku yang tengah sakit. * cepat sembuh ye ayah dan mereka juga memenuhi masa lapang mereka dengan bersiar-siar ke rumah anak-anak. *baguskan atok nenek aku.haha

berborak-borak sampai dah habis topik, atok nenek pun dah beransur-ansur untuk pulang. katanya nak menuju ke rumah Kak Ja, my cousin. the happiest thing is, atok bagi duit belanja ! thanx atok !!

Today is the happiest day for me because a lot of things I've done and the days are filled with a variety of meaningful activities ! I hope the days ahead will be days filled with laughter and memories.
smile with me, smile like me and smile always !!

1 comment:

  1. bagus2..
    so nnti leh la tulun masak tok amir lak..
    hahahah..

    ReplyDelete